Skip to content

Læs mere om at være gast på en båd

Her deler vi løbende månedsopdateringer fra bådene, gasteskriv, gode ankerspots, fascinerende dykkerspots og meget mere.

Gasteskriv: Caroline, Nordvinden

Hej, jeg hedder Caroline og er 21 år gammel. Jeg har været gast på Nordvinden i 3 måneders tid fra august-november 2023. I min gasteperiode sejlede vi rundt i Indonesien. Da jeg påmønstrede Vinden, lå bådene i det nordøstlige Asien. Jeg husker tydeligt, hvor spændt jeg var, da vi blev…

Gasteskriv: Emilie, Nordvinden

Mit navn er Emilie og jeg var gast på Nordvinden i seks måneder fra januar til juni 2023. Jeg startede i Filippinerne og sluttede i Raja Ampat i Indonesien. Nu sidder jeg hjemme i Danmark og kigger tilbage på de bedste seks måneder i mit liv og med en lille…

Gasteskriv: Astrid, Nordbølgen

Hej alle! Mit navn er Astrid, men ude på bådene blev jeg omdøbt AT, og jeg havde den kæmpe fornøjelse af at være en del af Nordbådene, mere specifikt Nordbølgen, i 3 måneder fra 1. august 2023 til 1. november 2023. Jeg har altid elsket vand og vandsport, men aldrig…

Gasteskriv: Marie, Sydstjernen

Det at sejle har altid været en del af mit liv, så det var oplagt, at jeg skulle være gast. Jeg er glad for at være blevet en del af Sydbådene, hvor vi lærte en masse om livet til søs. Jeg tilbragte 3 måneder på Sydstjernen i vinteren 2022. Her…

Gasteskriv: Filip, Sydsolen

Hej! Jeg hedder Filip, er 22 år gammel og havde fornøjelsen af at være gast ombord på Sydsolen i to måneder (fra december 2022 til februar 2023). Jeg husker tydeligt den bølge af nervøsitet, der ramte mig, da jeg trådte ind i lufthavnen. I det øjeblik, jeg lagde øjnene på…

Gasteskriv: Amalie, Sydsolen

Hejsa! Jeg hedder Amalie og har været ombord på Sydsolen fra maj til august 2023, hvor jeg var med til at sejle rundt i Fransk Polynesien. Da jeg påmønstrede Solen, var det i troen om, at jeg skulle være gast i to måneder, men jeg forelskede mig hurtigt i livet…

Gasteskriv: Amanda, Sydsolen

Hej skønne, eventyrlystne gaster-to-be! Hvis du, ligesom mig, har brugt det meste af dit liv på fastlandet og kun har oplevet livet på en båd gennem skærmen, mens du fulgte med i “Kurs mod Fjerne Kyster,” så kan du formentlig forestille dig, hvordan jeg havde det, før jeg begav mig…

Gasteskriv: Rakul, Nordbådene

Heyyy, jeg hedder Rakul, og her er et lille blogindlæg om mit smukkeste eventyr på Nordstjernen som gast. Den 29. December stod jeg meget nervøs og meget spændt i lufthavnen. Tusind tanker fløj gennem mit hoved. – Har jeg pakket for meget, eller måske glemt noget vigtigt?- Er livet ombord…

Freja’s eventyr på Nord&Syd

Da jeg blev spurgt, om jeg ville lave et skriv til denne blog om min tid som gast og senere skipper, tænkte jeg at det ville blive en nem opgave. Der tog jeg fejl. For hvordan kan man på begrænset plads gengive en tid, som har haft stor indflydelse på…

Bliv gast på båd i Fransk Polynesien eller i Asien. Vi tilbyder ungdomsrejser eller rejse til dig, der vil holde sabbatår i udlandet

Gasteskriv: Anna Caroline, Nordbådene

Jeg hedder Anna Caroline (på båden kaldet AC) og var gast på Nordbølgen i 3 måneder fra januar 2023. I min gasteperiode sejlede vi rundt i Filippinerne og oplevede alt fra det smukke, uberørte filippinske øhav til storbylivet i hovedstaden Manila. At være gast er en fantastisk og helt unik…

Gasteskriv: Julie, Nordbådene

Mit navn er Julie, men på Nordbådene er jeg bedre kendt som Bjørk. Jeg var gast ombord på Nordbådene i fra oktober 2021 til januar 2022, hvor jeg havde sabbatår. Man får ret hurtigt kælenavne ombord, især hvis der er andre med samme navn som dig, men også af andre…

Gasteskriv: Signe, Nordbådene

Jeg har været gast på Nordvinden i tre måneder i vinteren 2023. Det har været nogle af de sjoveste, mest givende og lærerige måneder, og var hvad man ville kalde en oplevelse for livet. Jeg meldte mig til som gast hos Nordbådene uden at kende andre. Jeg var både nervøs…

Glæde hos besætningen, der er unge, der tager sabbatår i udlandet eller andre former for ungdomsrejser. Skal det være dig? Så bliv gast på både i Fransk Polynesien eller Asien med NORD&SYD

Gasteskriv: Mathilde, Nordbådene

Mit navn er Mathilde og jeg er 23 år gammel. I sommeren 2021 var jeg så heldig at være med ombord som gast på Nordvinden i ca. 2,5 måned, hvor vi sejlede rundt i ø-området Raja Ampat i det nordøstlige Indonesien.  Når jeg tænker tilbage på min tid på Nordvinden,…

Glæde bag roret hos besætningen, der er unge, der tager sabbatår i udlandet eller andre former for ungdomsrejser. Skal det være dig? Så bliv gast på både i Fransk Polynesien eller Asien med NORD&SYD

Gasteskriv: Amalie, Nordbådene

Da jeg påmønstrede i August, befandt stjernen sig på bedding i Phuket. Det føltes som den helt rigtige start på eventyret, da jeg sammen med mine fem nye medgaster og skipper fik lov til at arbejde på at genopbygge båden. Og efter ca 10 dage blev vores nyrenoverede hjem sat…

Friske frugter vækker glæde hos besætningen, der er unge, der tager sabbatår i udlandet eller andre former for ungdomsrejser. Skal det være dig? Så bliv gast på både i Fransk Polynesien eller Asien med NORD&SYD

Gastevideo: Camilla og Maria, Sydhavet

Camilla og Maria, som er gaster på Sydhavet fortæller lidt om deres hverdag på Sydbådene. De er ved at skære en masse frugt, som skal spises sammen med pandekager. Frugten har de fået dagen før af nogen søde og meget gæstfri lokale, som de besøgte på Marquesasøerne. Dagen er startet…